Klarer du å beskytte barnet ditt 100% ?

I cant help it....jeg har deltatt i en diskusjon her på blogg, og frua river seg med vettu.
Jeg fikk litt vondt av stakkars Desiree. 
Jeg har skrevet om dette tidligere. men hvorfor har det seg slik at om en lager et innlegg på blogg,
så trur folk at man kan personangripe hverandre??
Det er helt greit at man deltar i en diskusjon. For alle har jo egne meninger. Noe som er kjempe fint.
Men hold det saklig. Ikke sleng dritt og usaklige kommentarer anonymt.


Joda..jeg er sikkert naiv som legger ut bilder av barna mine på nettet.For hvem vet hvem som titter innom...

MEN....trur dere virkelig at det å ikke vise noe av sine barn gjør dem helt trygge?

Jeg mener NEI!!

Folk kan knipse bilder av barna dine overalt uten at du engang får det med deg.
De kan drive rundt ved barnehagen.....huset ditt.....skolen....stranda....byen....osv osv
Ja de kan sitte med linser i et hus på andre siden av gata og knipse bilder av deg og barna
i det dere skal legge dere...
..bare for å sette det på spissen.

Selvsagt vil enhver forelder beskytte sine barn så godt som det er mulig...
..men skal vi snart begynne å stenge dem inne da...slik at vi ikke utsetter dem for noen fare??

Jaja..jeg vet det er på kanten. Men er ikke denne diskusjonen det også?
For her kaller man opp "forfatteren" barnemisshandler og dårlig forelder fordi hun har
noen uskyldige bilder av sine barn på nettet.
Hun kan jo være verdens beste mor på alle andre felt...
....mens de som ikke legger ut bilder kan være kjempe dårlige på alle andre felt.
Vi kan da seriøst ikke dømme en person kun gjennom dette!

Om vi hele tiden skal tenke det værste...hvordan skal vi da kunne leve livet??

Og hva med tv??
Nyhetene??
Avisene??

La oss si at du blir involvert i en nyhet....bilder med deg og barna blir publisert på tv og nettet.
For ALT kobles jo til nettet nå. Da vil jo det si at man igjen er i fare for at noen kan benytte seg av disse bildene.

Så sånt sett virker det som at skal man beskytte seg selv og barna..så burde vi falt tilbake til radioen.
Er dere enig??

Mange henger seg opp i det at foreldre som legger ut bilder av barna sine bryter loven.
Fordi barna ikke selv får bestemme.
Da vil jeg si....at om min 5 åring her i huset hadde fått bestemt dette. Noe han faktisk gjør veldig ofte.
For han føler jeg at er stor nok til å godkjenne et bilde eller ikke...Men er han skikket til å ta en 
klok avgjørelse??
Ingen vet hvor vi er om 10 år.
Kanskje nettet har kollapset.....Vi har gått over til noe annet..
Kanskje har noen fått smake det grusomme denne diskusjonen omhandler.

Og jeg ler av naive facebook tilhengere, som trur den siden er tryggere enn enhver blogg.
Hallo...der har du jo skrevet under at de kan bruke bildene dine til det de vil. De kan gjøre hva de vil med de...
Så jeg vet ikke jeg. Jeg vil si at en blogg da er tryggere.
Så dette svarte jeg ei som sa at hun bare viste frem barna sine noen minutter av gangen på facebook...

" De stakkerslige 5 minuttene di sier du legger ut et bilde av ditt barn på facebook er en større fare enn hva vi på blogg gjør. For da har facebook ditt bildet av ditt barn lagret på server. Og du har selv samtykket at de kan gjøre akkurat hva de vil med det. Så 5 minutter eller 1 mnd spiller ingen rolle. Bildet har de....bare så du vet det.


Og ikke for å være negativ jeg nevnte dette..men syns det var litt vesentlig siden du er så optatt av å beskytte barnet ditt som selvsagt alle andre er.

Men man klarer faktisk ikke beskytte sine barn 100%. Uansett om man legger ut helt uskyldige bilder på nettet eller ikke.

Det kan like så godt være en forbigående som filmer barna dine uten at du vet det...knipser bilder mens de leker i hagen...er i barnehagen...på skolen....lurer til seg bilder på stranda. Det er slike jeg frykter. For disse har man ikke kontroll over.

Her vet man iallefall hva man legger ut.

Og selvsagt kan det også skje ting her....folk gjør de frekkeste ting.

Men skal vi slutte å leve livet slik vi velger å leve våre liv bare fordi noen KAN gjøre noe?? Herregud...bildene du har på maskinen din er jo ikke trygge en gang. Folk finner seg frem der de vil. Og spess de som er ute etter nettopp det mange her frykter. Folk finner seg frem i mailen din...i pc`n din...og du er faktisk aldri trygg...selvom du trur det

bare som en liten pekepin;)"

 

 

Men hva er værst?

Jeg trur barna mine hadde blitt mer flau og skada av at jeg hadde blottlagt meg selv på nettet.
For det hadde vært mye mye mer flaut for dem enn uskyldige bilder på fisketurer og aketurer i
skogen her opp på landet.

Ja jeg kunne skrevet så mye. For frua blir jo så engasjert.
Og jeg er ikke ute etter å ta noen.
Ikke de som velger å ikke vise sine barn..eller de som velger å vise dem.
Men jeg mener det må få være opp til hver enkel familie.
Og vil noen delta på diskusjonen...vær saklig. Ikke heng ut forfatteren for et innlegg.
Du kjenner dem jo ikke i det hele tatt!

Vi er voksne individer.
Og noen skrev at hvis vi viser våre barn at det er greit å legge ut bilder på nettet...
...hvor vil det ende?? Da vil de syns det er greit å legge ut det meste...

???????

Hallo...barna vokser seg da vel til de også.
De forblir jo ikke småbarn i hodet.
Og mens de vokser lærer de jo om rett og galt.
Fornuft og ufornuft. Så selvsagt vet de sa at det ikke er kult å legge ut bilder.

Hva med deiligst.no, hotornot.com og slike portaler?
Det er jo de vi burde bekymre oss for. Ikke en families hverdagsblogg.
Der legger unge jenter/gutter ut lettkledde bilder i håp om stemmer og litt kort berømmelse.

Og det er disse sidene som kan ødelegge alt for våre barn... 
Alle som legger ut bilder her frivillig veit jo at det ikke er det smarteste de gjør.
Men så er det vel litt kult da....å få den følelsen jeg mener de søker....føle seg hot...sexy...
Kan jo ikke være noen annen grunn til at de legger ut dette??

 

Så kjære deg.
Enten du legger ut bilder ller ikke....ikke heng den andre for å gjøre det motsatte av deg selv.
Det betyr nemlig ikke at din avgjørelse er den riktige.

 

Dette ble sikkert rotete....hit og dit.
Og jeg burde sikkert lagret det...renskrevet det. lagret det og renskrevet det igjen, før jeg publiserte det.
Men her kommer det læll.

 

Hva mener du da...er man virkelig en dårlig og uskikket forleder fordi man legger ut familiebilder på nettet?

Og trur du at familien er 100% beskyttet om du ikke gjør det?

 

Og please....hold diskusjonen saklig;))
Drittkasting kastes i drittboksen;))

 

Engasjertklem fra



 

 

 

 

 

  • 24.02.2011 kl.22:24 i Diskusjoner, tanker og temaer
  • 32 søte fotspor
  • Permalenke
Image and video hosting by TinyPic

32 søte fotspor

Marie

24.02.2011 kl.22:51

Må si meg enig med deg her...man kan ikke pakke unga inn i bobleplast...og Synes det er verre med de voksne(og unge) som legger ut lettkledde bilder av seg selv i håp om som du sier å få noen sekunder med FAME. Hva jeg gjør på min Blogg er min sak!! :D

Ha en fin kveld! :D

Christina

24.02.2011 kl.22:53

Jeg i mitt tilfelle legger ut bilder av min lille fordi jeg vet familie/venner leser den, å da deler je gjerne ting jeg vil dele med de.. Jeg synes vel nesten litt synd på barn som har såååå overbeskyttende foreldre som ikke kan legge ut ett bilde av barnet sitt engang, fordi det kan hende at det ikke er det barnet vil.. Blogg blir jo på en måte ett album/dagabok/scrapbook, så er jo noe for de små å se tilbake på når de blir større.. Tenker jeg hvertfall :-)

Marie

24.02.2011 kl.22:55

Er forresten 30% på alt av ansiktspleie og kremer fra olay på Vita!! Hørte det på Radioen i bilen og tenkte på bloggen din :D

Petrine

24.02.2011 kl.23:48

Hvem man vil legge ut bilder av og ikke, synes jeg hver enkelt blogger selv skal bestemme.

Jeg har ikke barn selv enda, men vet at jeg ikke ville lagt ut bilde av han/henne på bloggen. Hva andre gjør synes jeg ikke at jeg har noe med. Folk må få gjøre som de vil.

Over til noe helt annet; Hvor får man kjøpt LdB kremen du skrev om i et tidligere innlegg??

fru Lyng

24.02.2011 kl.23:50

Petrine:

Den kan du kjøpe hos Vita;)

Nina

25.02.2011 kl.09:45

Jeg syns noen er litt vel overhysteriske.Man må bare ha sunn fornuft tror jeg,da kommer man langt.

Legger selv ut bilder,og jeg har fått negative og stygge kommentarer.Jeg merker bildene mine og legger bare ut "passende"bilder.

Tror jeg er en like god mor som alle andre selv om jeg har en mammablogg.

Blir litt oppgitt over alle disse diskusjonene merker jeg...men denne var fin og saklig:)

Man kan jo ikke overbeskytte barna heller.

fru Lyng

25.02.2011 kl.12:12

mammantiljessica:

ja ikke sant??

Folk drar jo dette så laaangt.

Det høres ut som alle er pedofile i 2011...at vi ikke skal gjøre noe før barna våre er ofre for disse krypene.

Men som jeg har skrevet...farer finnes overalt.

Det jeg blir oppgitt over er at folk føler de kan angripe andre bare fordi man lager et innlegg og ytrer meninger.

Og på debatten som ble på Desiree sin blogg, ble hun jo beskylt for ting jeg mener folk ikke kan uttale seg om.

Man kjenner ikke en person bare fordi man leser bloggens dems. Hvem er vel 100% blottet på blogg? Og ingen viser jo hele livet. Man får bare et lite innblikk i en hektisk hverdag.

Jeg er som deg. Føler at om jeg legger ut uskyldige bilder, så gjør jeg ikke noe galt.

Og ingen kan da besømme meg som mor bare pga av at jeg legger ut bilder av familien min...hallo.

Niks...man kan ikke det.

Ha en fin dag....

Janne

fru Lyng

25.02.2011 kl.12:15

Marie:

ja jeg syns folk er så grusomme da de sier personer er dårlige foreldre fordi at man har bilder av barna sine på nett.

Hvordan i all verden kan de uttale seg om det?

På hvilke grunnlag liksom??

Hmm..

Ja det er så mye mer som er "farlig" enn det å legge ut noen uskyldige bilder.

Og som du sier...det er da "private" blogger, selvom mange kan smette innom.

Den er jo på en måte meg og mitt, selvom jeg ikke deler hele meg og absolut alt.

Ha en fin dag dere også;))

Janne

fru Lyng

25.02.2011 kl.12:17

Christina:

ja du kan så si. Om de ser så farer bare ved et uskyldig bilde...tenk for en oppvekst barna dems da vil få...oh my..

Det er jeg også enig. Jeg trur ingen av mne barn vil bli opprørt, såret eller flau for noe av det jeg har lagt ut eller skrevet om dem. Og som du sier...så morsomt for dem og se senere;)

Syns jeg hører dem...kritikerne...LAG DEG SCRAPBOOK HJEMME...LEGG DEN I SKUFFEN!!"

HEHE

fru Lyng

25.02.2011 kl.12:18

Marie:

det så jeg i går...men orket ikke gå innom. Får se i morgen;))

Men takk for tips...og kos at du tenker på meg da..hihi

ingrid

25.02.2011 kl.13:38

jeg kan skjønne begge sidene, men det viktigste er nok å ha et sunt forhold til det å legge ut bilder på nett og ikke legge ut bilder av andres barn uten tillatelse. det var noen som la ut bilde av meg på facebook uten tillatelse fra meg og tagget meg som stygge ting, bildet blei fjerna men det finnes jo fortsatt et sted. samme person la også ut bilder av meg på bloggen sin, også uten tillatelse, og det var bilder jeg ikke ville at skulle havne på nett, jeg synes ikke at det er ok, og nå tror jeg nok kanskje at hun har lært leksa si og hvertfall ikke legge ut bilder av meg på nett lenger

fru Lyng

25.02.2011 kl.13:50

ingrid:

Den er jeg helt med på. For det syns jeg blir noe helt annet. Da legger man ut bilder av andre uten tillatelse. Og det er ikke lov. Barna mine ser jeg ikke på slik. Selv om også de er individer...så er de på en måte mine. Og jeg ville aldri lagt ut bilder, historier eller noe annet som kunne skadet dem, såret dem osv osv i senere tid.

Når det kommer til facebook...så er det et nettsted jeg ikke liker med tanke på bilder. Og som du sier...folk legger ut bilder av andre....og det er jo ekstra surt når de ha skrevet under på en avtale som sier at facebook kan gjøre hva de vil med dem. Dog...den avtalen er med den personen....ikke meg eller deg. Så håper det vil bli en vesentlig om man noen gang kommer i en slik situasjon.

Når det kommer til det du har opplevd, så er jo dette noe du kan anmelde..vurder det;)

ha en fin dag;))

cath

25.02.2011 kl.14:36

Kjære Fru Lyng,

Jeg har over lengre tid følgt din blogg, jeg har aldri lagt igjen mine spor, men jeg føler det er på tide. Jeg sniker i kulissene, og er en ivrig leser. Jeg nyter det jeg leser, og bruker ofte bloggen din til inspirasjon, mannen blir ofte sendt innom for å se på dekor osv. Du har en flott blogg, og jeg er innom hver dag, ofte gjerne flere ganger om dagen.

Så over til dagens, eller gårsdagens innlegg, dette er din PERSONLIGE blogg, ikke sant? Jeg mener om det er DIN personlige blogg, som omhandler livet ditt, dine barns og din manns liv så må da vel du få gjøre som du vil. Skal jeg være ærlig så er det at du er så åpen med bilder og at du deler av livet ditt som gjør at jeg som din leser kommer tilbake gang etter gang. OG det er som du sier, om noen vil ta bilder av dine barn, og bruke disse bildene så får de tak i de uansett. Og ja, hvem som helst kan komme seg inn på din pc, email osv. Hvorfor skal vi gjemme oss?! Vær stolt, vis fram barna dine- jeg er sikker på at den dagen jeg får barn skal jeg vise de fram til hele verden, for så stolt kommer jeg til å være over de!!!

Stor ærlig klem fra Cath.

Simea - fire jenter,en blogg

25.02.2011 kl.14:41

utrulig bra skrevet ! :-D

Selma Lille

25.02.2011 kl.14:47

har ikke barn :pppp

fru Lyng

25.02.2011 kl.14:50

cath:

Hei på deg, og tusen takk for en kjempe hyggelig kommentar.

hehe...det er nok mange som sniker i kulissene. For med 5-700 lesere hver dag, er det jo bare en brøkdel som legger igjen noen spor. Så når faste lesere legger igjen et spor, blir jeg kjempe glad;))

Takk for det. For det er akkurat det jeg mener. En mamma vil jo aldri sine barn noe vondt. Og jeg tviler på at noen foreldre legger ut matriale av sine barn som kan være fristende for en pedofil.

Det er stygt å si det. Men på nettet florerer det desverre med slike bilder. Og vi ser jo unge jenter og gutter som frivillig legger dem ut. Så hvorfor skulle en slik gris(beklager ordvalget) lete blogg opp og blogg ned for å prøve å finne et passende bilde??

For meg så er dette den jeg er som person. En veldig familiekone. Og da blir det naturlig for meg å tilføre familien i den bloggen. Om jeg ikke har det..så er kan det jo en hvilken som helst blogg sin blogg.

Men ja..som du sier. Man blir jo så stolte av sine barn, at selvsagt vil man vise dem.

Igjen...tusen takk for kjempe kommentar.

Håper dog du legger igjen fler fotspor.

Alltid hyggelig å høre om det en skriver kan være til nytte for noen..eller om det bare blir en slags dagbok/scrappingbok for meg selv;))

Takknemlig klem fra Janne

hjelpmegselv

25.02.2011 kl.14:59

Mange gode poeng her. jeg har ikke bilder av piraten verken på blogg eller facebook, men andre får gjøre akkurat som de vil :)

God helg pårei!

fru Lyng

25.02.2011 kl.15:03

hjelpmegselv:

Godt å høre at det var mange gode poeng.

Og det er jo opp til hver enkelt mener jeg da. Om de vil ha bilder eller ikke. Og det må man respektere.

Takker for kommentar og deltagelse;))

God helg til deg og piraten;))

Stine

25.02.2011 kl.15:04

Helt enig med deg!

Men det er selvfølgelig forskjell på å legge ut utfordrende bilder av barna sine og (som du sier) bilder fra fisketurer og akebilder!

Over til de som stadig overbeskytter barna sine. Tenk på at barna skal bli selvstendige individer en dag. Dersom de er overbeskyttet fra alle kanter, vet de ikke hvordan de ska møte de mange utfordringene livet har å by på. Bruk sunn fornuft!

fru Lyng

25.02.2011 kl.15:10

Stine:

Selvsagt er det det. Men (mulig jeg er naiv) hvor mange foreldre legger ut slike bilder??

Og det er vel her jeg føler denne diskusjonen noen ganger tar helt av.

For stort sett...iallefall de bloggene jeg leser...så er det jo bare uskyldige familiebilder som forteller om hverdagen.

Slik det blir i slike diskusjoner, så kvier man seg hver gang man skal lage et innlegg...for uansett hva man legger ut, er det galt i noens øyne.

Ikke lett.

Helt enig. Som Marie sa. Vi kan ikke pakke barna våre inn i bobleplast. De må få lære og oppleve....

Og som du sier. De trenger det for å møte sine egne utfordringer her i livet;)

Takk for kommentar og deltagelse;))

Ingeborg Gulla

25.02.2011 kl.15:12

enig!

Katrine - Dobbel Prinsessemamma <3

25.02.2011 kl.15:27

Jeg er veldig enig med deg. Jeg har selv en redsel for å legge ut bilder av barna, men så lenge man tar forhåndsregler går det nok knirkefritt. Jeg merker alltid bildene med navn og legger aldri ut bilder med mye hud eller som senere kan "slå tilbake på dem".

Apple.Eeek

25.02.2011 kl.18:40

Synes det er helt greit å dele personlige bilder på nett. Også av små barn.

Men noe som virkelig kan være skummelt.

Er å oppgi akkurat hva man driver med til daglig i detaljer.

Eks: siden vi bor så landlig til , Står døra hjemme hos oss alltid ulåst.

kl. 1200 legger jeg veslejenta i grinda i stua for en lur, og mens

jeg da endelig kan ta meg et bad. Da vet jo " kokko-gringo" akkurat når

man skal ta turen innom.

Men uansett. Gærninger er det over alt. Så 100 % sikker?? Hvem kan være det??

Hønemor

25.02.2011 kl.19:04

Hallo

Må si meg enig med deg her Janne...folk må da ta ansvar for seg selv og hva dem vil legge ut..å man kan aldri værne sine barn 100%

Selv om du gjerne vil....

Men en annen ting som mange småbarnsforeldre ikke tenker over er di barnevogn skiltene med navn og fødselsdag på....eller hva med luer med navnet til barna...er det noe bedre...

Nei folk må feie for sin egen dør...jeg legger ut bilder av mine barn og er fortsatt hønemor;-)

God helg til deg og dine!!!!!!!

fru Lyng

25.02.2011 kl.19:32

Apple.Eeek:

men det er vel slik facebook ting det...hehe.

Men ja. Det er mange flere farer enn det å legge ut bilder som du her nevner.

Og ja...desverre er det det. Og de finnes overalt etter hva man kan lese av nyheter etc.

Og bedre blir det sikkert ikke. Men vi kan liksom ikke sette livet vårt på vent til ting skal bli bedre.

fru Lyng

25.02.2011 kl.19:38

Katrine:

enig. Bruker man hue..så trur jeg nok det går bra.

Det er mye mer fristende matrilae på nettet desverre om disse leter etter det.

fru Lyng

25.02.2011 kl.19:40

Hønemor:

vet du...det har jeg ikke tenkt på før nå....ikke at jeg har det til barna mine. Men veldig lett da for en fremmed å få barna til å føle at de kjenner dem, så lenge de kaller dem ved navn etc...om det var det du tenkte da;)

hehe...me to. 1 gang hønemor...alltid hønemor.

Takk det samme, God helg!

Oss i Ugleveien

25.02.2011 kl.21:54

Tusen takk for støtten både her og i den heftige debatten på bloggen min, Janne! =)

Jeg setter virkelig pris på det.

Jeg synes det er flott av vi har ulike meninger. Det var jo derfor jeg startet en debatt om dette viktige temaet. Men at folk kan gå så rett i strupen på enkeltpersoner (i dette tilfellet meg) forstår jeg bare ikke. Det må være veldig lett for noen å slenge en masse drit når de sitter der anonyme bak en pc-skjerm. Lurer på om de hadde vært like "tøffe i trynet" om jeg hadde møtt dem face to face??!!??

-Desirée.

fru Lyng

25.02.2011 kl.21:59

Oss i Ugleveien:

ja jeg har skrevet om dette før, og lette etter innlegget i går. Men no luck.

Og dette er jo en grunn til at jeg håper blogg kan fjerne den anonym-muligheten. For den gjør at mobbing på nett bare vil vokse og vokse.

Ja de er helt utrolige. Og det er nok bare en brøkdel som hadde turt det face to face

Feige er dem.

Ha en fin helg.

Janne

Nina

20.03.2011 kl.01:54

Det er opptil enhver familie. Vi har valgt å ikke gjøre det og familie, og venner er informerte. De er oppdaterte på andre måter. Vi har ikke behov for å vise de nydelige jentene våre fram på nettet. Ja, også fordi det finnes stygge mennesker med grusomme tanker der ute. Men jeg syns ikke vi er overskytende fordi vi velger dette. Og det er heller ikke synd på "oss". Vi er alle forskjellige og mener ulike ting :)

fru Lyng

20.03.2011 kl.21:43

Nina:

ja det er opp til hver enkelt familie. Vi må få bestemme dette selv. Og vi må alle akseptere hverandres valg. Helt klart.

Det fines stygge mennesker der ute. Men jeg trur det finnes mer av dem rundt omkring ellers...og det er en ekkel tanke.

Men samtidig vil jeg ikke at de skal ha en slags kontroll på livet mitt. På livet vårt.

Da har ting gått for langt..

Maria<3

11.05.2011 kl.16:49

Ett veldig vanskelig tema , man vet ikke hva konsekvensene av overeksponering kan bli , dette med og legge ut masse bilder av barn og fortelle om dem er jo relativt nytt. Om noen år når disse barna vokser opp så vil jo man mer se om det var riktig eller om det ble /blir veldig feil. Er jo selvsagt opp til hver enkelt hva man velger og gjøre , men man bør være forsiktig , ta forhånds regler og vannmerke bildene !!

Om noen tar bilder av ungen i Bh, skolegården , stranden etc . så kan ikke jeg gjøre noe med det , men om jeg selv hadde lagt ut bilder på nett og bildene hadde blitt misbrukt , så hadde det jo indirekte hvert min feil, pga. att jeg hadde tatt ett valg som var uheldig og barnet hadde blitt skadelidende under det !!

Man kan ikke låse seg inne , man er nødt til og leve normalt , reise , gå på aktiviteter etc.., så er jo alltid en liten risiko for og bli knipset , Men man MÅ ikke legge ut bilder av barna.., det er ikke ett nødvendig behov for barnet og det gagner vel ikke barnet på noen som helst måte.

Jeg tenker også på barns rettigheter oppi dette , en hvilken som helst annen voksen må man spørre og ha samtykke av før man kan legge ut bilder av , mens barna ikke har noe valg , er jo faktisk ikke sikkert dem synes det er så greit og ha blitt lagt ut som små... ja barna er våre , men vi eier dem ikke på noen som helst måte , dem er frie individer.

Barn bør jo ha ett like sterkt beskyttet personvern som alle andre , men dem har jo ikke det.., Og hva med de foreldrene som er så "ufornuftige" att dem legger ut nakenbilder av de små , det er jo ikke greit!! Så har jo det der Slett meg . no kommet , barn som har blitt eksponert og overhodet ikke liker det , og vil at foreldrene skal fjerne bildene , ikke alltid like lett, det man ligger på nett blir liggende for all tid , så er hvertfall viktig og tenke nøye over hva man legger ut !!

Og så har man jo nå en masse med mamma blogger , og det er jo det mest populære og blogge om nå.... Er det egentlig riktig og tjene penger på og blogge om sitt eget barn?!! Man bør hvertfal ikke legge ut helt ukritisk og man bør huske att han /hun har ikke gitt samtykke.. Handler jo også om respekt for sitt eget barn !! Uansett , kjempe vanskelig og si at noe er bare rett eller galt i forhold til dette , Men det stiller endel dilemmaer !! Men selvsagt er ingen dårlig mor /far fordi dem leger ut bilder , går utfra att de fleste tenker nøye gjennom for /imot og finner en gylden middelvei :)

Jeg leser selv mest mammablogger og synes det er kjempe koselig :) Men ville ikke lagt ut bilder selv., men så må jo andre ta sitt valg og gjøre det som er riktig for seg og sine og ta valg utfra hva dem mener er etisk og moralsk riktig !! :)

Gi meg din kommentar

fru Lyng

fru Lyng

40, Hamar

------------------------------------ besøkende leser nå min blogg
------------------------------------ Jeg er ei dame med sterke meninger. Og jeg står for de!! Stort sett smilende og blid, men kan knurre! Jeg er gift med verdens herligste mann, og vi har to herlige barn, Go`gutten Leo Alexander, og go`jenta Emma Victoria. Blogger om det jeg finner interessant og som opptar meg..så det blir mye interiør, hus og hage...samt mine gull og mitt liv. En blogg for venner og familie. Men syns det er veldig kos at du stikker innom. Lurer du på noe...send meg en mail frulyng@me.com

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Arkiv

hits